Wednesday, August 16, 2023

My Trip to Western Tokyo: July 2023

 I love traveling.

私は旅行が大好きです。

I have been to many places in my life.
私は今までの人生いろいろなところに行ってきました。

I like to see beautiful places and take pictures.
私は美しいところを見て、写真を撮るのが好きです。

Under the COVID-19 situation, we cannot travel around the world freely as we used to.
コロナ禍では、かつてのように自由に海外旅行が出来ません。

Therefore I have traveled around Japan instead.
だから、その代わり、私は国内を旅しています。

If you hear “
Tokyo,” what do you imagine?
東京と聞くと何を思い浮かべますか?

Tokyo is the capital of Japan, and the center of politics, economics, culture, information, academic, art, entertainment, and so on.
東京は日本の首都で、政治、経済、文化、情報、学問、芸術、エンターテイメント等々の中心です。

There are so many restaurants of various foods around the world, modern skyscrapers, traditional buildings and many touristic places to visit.
世界中の様々な料理のレストランがあり、近代的な高層ビルもあれば、伝統的な建築物や沢山の観光地があります。

It is a big city, but there are islands and wonderful nature places too.
大都市ですが、島もあるし素晴らしい自然もあるのです。

Last summer on the Day of Mountain I went to Mt.
 Mitake in Tokyo with my friends to see the mountain flower called Rengeshoma and eat mountain foods for the first time, and visited a waterfall. I published about the trip as follows.
昨年の山の日に私はレンゲショウマと山の幸を食べに初めて東京の御岳山に行き、一つの滝を訪れました。その時の旅行の写真はこちらです。

https://www.amazon.com/dp/B0C98NP9R

Last November I had a chance to visit there again to see the night 
Kagura performances at Musashi Mitake jinja shrine with other friends and visited another waterfall next day. I published about the trip as follows.
昨年11月に武蔵御嶽神社での夜神楽を友人と見るために再びそこに行くチャンスがありました。翌日もう一つの滝に行きました。その時の写真集はこちらです。

https://www.amazon.com/dp/B0CBQD69DR

This summer I had another chance to see the night 
Kagura performances at Musashi Mitake jinja shrine for two nights.
この夏武蔵御嶽神社で再び夜神楽を2回見る機会がありました。

I hoped to try
 takigyo, ablutions standing under waterfall there but could not book and I visited waterfalls in Hinohara village to do takigyo before visiting Mt. Mitake. I published about the trip as follows.
そこで滝行をしたかったのですが、予約が取れなかったので、御岳山に行く前に檜原村の滝を訪れ滝行をしました。その時の写真集がこちらです。

https://www.amazon.com/dp/B0CCW8QXJC

After all this time I visited Mt.
 Mitake to see the night Kagura performances for two nights, climbed four mountains (Mt. MitakeOku no in ho, Mt. Nabewari, Mt. Otake), and visited two waterfalls (Ayahiro waterfall, Nanayo waterfall). Pictures of two waterfalls are as follows.
今回私は2晩夜神楽を見るために御岳山に行き、4つの山(御岳山、奥の院峰、鍋割山、大岳山)に登り、2つの滝(綾紘の滝、七代の滝)を訪れました。2つの滝の写真集はこちらです。

https://www.amazon.com/dp/B0CD66C6ZF

This is a photobook of my trip to 
Hinohara village and Mt. Mitake in western Tokyo from July 22 to 24, 2023.
これは私の2023年7月22日~24日の東京の西部にある檜原村と御岳山への旅の写真集です。

I hope you enjoy.
お楽しみくださいね。




No comments:

Post a Comment

My Trip by Bus Tour Vol.6: May 2024

I love traveling. 私は旅行が大好きです。 I have been to many places in my life. 私は今までの人生いろいろなところに行ってきました。 I like to see beautiful places and take pictu...