Wednesday, April 26, 2023

My Trip to Izu Peninsula: March 2023

I love traveling.
私は旅行が大好きです。

I have been to many places in my life.
私は今までの人生いろいろなところに行ってきました。

I like to see beautiful places and take pictures.
私は美しいところを見て、写真を撮るのが好きです。

Under the COVID-19 situation, we cannot travel around the world freely as we used to.
コロナ禍では、かつてのように自由に海外旅行が出来ません。

Therefore I have traveled around Japan instead.
だから、その代わり、私は国内を旅しています。

I have been to 
Izu Peninsula several times in my life, especially when I was young.
私は伊豆半島に何度か行ったことがあります。特に若いころには。

In March 2023 I was asked to attend a seminar in 
Hatsushima Island where I have wanted to visit for a long time.
2023年3月に、ずっと行きたいと思っていた初島で行われるセミナーに誘われました。

There was a shrine near 
Atami where I have also wanted to visit for a long time.
熱海の近くにずっと行きたいと思っていた神社もありました。

I decided to attend the seminar, and visit the shrine before going there because it was so close.
セミナーに参加することを決め、そこに行く前に神社に行くことにしました。何故ならとても近かったからです。

In 
Shimoda, Izu Peninsula, there is a pension where my friends run. It’s been a long time since I visited there last. Therefore I decided to visit there after the seminar.
伊豆半島の下田には友人が経営しているペンションがあります。久しく行っていませんでした。だから、セミナーが終わってから、寄ることにしました。

In 
Izu Peninsula there are many waterfalls I have wanted to visit for a long time too. Therefore I decided to visit there after visiting my friends’ place.
伊豆半島にはずっと行きたかった滝が沢山あります。だから、友人のところに行ってから行くことにしました。

There is another shrine I wanted to visit in 
Mishima, so I visited on my way back.
もう一か所行きたい神社が三島にありましたので、帰りに寄ってきました。

This is the summary of my trip to 
Izu Peninsula. As you can see I could visit many places where I have wanted to visit for a long time in a short time.
これが私の伊豆半島への旅の概略です。お分かりのように、私はずっと行きたいと思っていた沢山のところに短期間で行くことが出来ました。

Isn’t it amazing?
すごくないですか?

This is a photobook of my trip to 
Izu peninsula in March 2023.
これは私が2023年3月に伊豆半島に行った時の写真集です。

I hope you enjoy.
お楽しみくださいね。

https://www.amazon.com/dp/B0C3DJDCGL 



No comments:

Post a Comment

My Trip by Bus Tour Vol.6: May 2024

I love traveling. 私は旅行が大好きです。 I have been to many places in my life. 私は今までの人生いろいろなところに行ってきました。 I like to see beautiful places and take pictu...