Wednesday, December 21, 2022

My Trip to Chugoku & Shikoku Vol. 4: Kagawa 2022

I love traveling.
私は旅行が大好きです。

I have been to many places in my life.
私は今までの人生いろいろなところに行ってきました。

I like to see beautiful places and take pictures.
私は美しいところを見て、写真を撮るのが好きです。

Under the COVID-19 situation, we cannot travel around the world freely as we used to.
コロナ禍では、かつてのように自由に海外旅行が出来ません。

Therefore I have traveled around Japan instead.
だから、その代わり、私は国内を旅しています。

I have been to 
Chugoku and Shikoku regionseveral times in my life.
私は今までの人生で中国四国地方に何度か行ったことがあります。

Actually for the past 5 years or so I went to 
Izumo and Hiroshima every year around October or November.
ここ5年程は、10月か11月に出雲と広島に行っています。

October in the lunar calendar is known as 
Kannazuki for the most part of Japan, but in Izumo it is Kamiarizuki because 8 million gods get together in Izumo to discuss. And there are festivals there for a week or so.
旧暦の10月は日本のほとんどの場所で神無月ですが、出雲では神在月です。なぜなら八百万の神々が出雲に集まっているからです。そして1週間ほどお祭りがあるのです。

This year I was very lucky enough to see the last day of the festivals called 
Karasadesai.
今年は幸運なことにお祭りの最終日の「神等去出祭」を見ることが出来ました。

This year I decided to go to 
Matsue first to have dinner with my friend. I bought one way ticket to Matsue via Okayama and stayed there for one night near the station.
今年は、友人と食事をするために松江に行くことにしました。岡山経由で松江に行く片道切符を買って、駅の近くに一泊しました。

Sanin area is famous for crab which is my favorite food. I was very glad to have crab there.
山陰地方はカニで有名で、それは私の大好物なのです。カニが食べれてとても嬉しかったです。

Next day I wore 
kimono and headed for Izumo by train and bus. I went to Takenoya hotel first to leave my suitcase, and headed for the Inasa beach.
翌日着物を着て電車とバスで出雲に向かいました。まず竹野屋旅館に行って、スーツケースを置いてから稲佐の浜に向かいました。

After that I went to see my benefactor who helped my predicament two years ago and visited the 
Shimane Museum of Ancient Izumo.
その後2年前に私の窮地を救ってくれた恩人に会いに行き、島根県立古代出雲歴史博物館に行きました。

After that I attended the one night two days tour visiting 
Izumo oyashiro shrine and Miho jinja shrine.
その後一泊二日で出雲大社と美保神社を訪問するツアーに参加しました。

We enjoyed very delicious foods, formal visits, and lectures.
私たちは美味しい料理、正式参拝、講義を楽しみました。

Next day I left
 Izumo for Hiroshima and stayed there for three nights.
翌日出雲を出て広島に向かい3泊しました。

I enjoyed meeting friends and relatives and visiting many places there.
私は、友人や親戚に会い、いろいろなところに行きました。

After that I left 
Hiroshima for Omishima through Shimanami Expressway and stayed for a night.
その後広島を出てしまなみ海道を通って大三島に向かい一泊しました。

Next day I left 
Omishima and went to Shikoku and visited Kotohira gu shrine known as Konpira san in Kagawa where I have long wanted to visit.
翌日大三島を出て四国に行き、前から行きたかったこんぴらさんとして知られる金刀比羅宮に行きました。

Since I missed the connection of the last train, I went to 
Okayama via Great Seto Bridge and came back home by night bus.
最終電車の接続を逃したので、瀬戸大橋を通って岡山に行き、夜行バスで帰宅しました。

It became a total of 8 days trip visiting 5 prefectures of
 Chugoku and Shikoku region: Okayama, Shimane, Hiroshima, Ehime, and Kagawa.
中国四国地方の5県(岡山、島根、広島、愛媛、香川)を訪問する8日間の旅になりました。

Regarding the first two nights three days trip, please refer to “
My Trip to Chugoku & Shikoku Vol. 1: Shimane 2022.
https://www.amazon.com/dp/B0BPJTB5C5
最初の2泊3日の旅については、”私の中国四国の旅 第1巻:島根県 2022年”をご参照ください。

Regarding the next three nights four days trip to 
Hiroshima, please refer to “My Trip to Chugoku & Shikoku Vol. 2: Hiroshima 2022.
https://www.amazon.com/dp/B0BPY7B7KH
次の3泊4日の広島の旅については、”私の中国四国の旅 第2巻:広島県 2022年”をご参照ください。

This is a photobook of my trip to
 Ehime for two days.
これは2日間の愛媛旅行の写真集です。

I hope you enjoy.
お楽しみくださいね。

 https://www.amazon.com/dp/B0BQN957KT



No comments:

Post a Comment

My Trip by Bus Tour Vol.6: May 2024

I love traveling. 私は旅行が大好きです。 I have been to many places in my life. 私は今までの人生いろいろなところに行ってきました。 I like to see beautiful places and take pictu...