Sunday, January 21, 2024

Visiting Seven Lucky Gods: 2024

 I have wanted to introduce Japanese culture to enhance the mutual understanding between Japan and other countries which would lead to the world peace and started publishing “Things Japanese” series since May 2019.

私は日本と諸外国との相互理解が世界平和につながると信じ日本の文化を紹介したいと思い、2019年5月から『日本のこと』というシリーズを出版してきました。

I have published 12 books for each month and introduced about greetings, customs, events, foods, calendar, festivals, holidays, and so on of each month in Japan.
毎月のことを12冊の本として出版し、それぞれの月に関する日本の挨拶、習慣、行事、食べ物、暦、お祭り、祝日などを紹介してきました。

In Japan we celebrate the new year on January 1 and we have many customs and events in January.
日本では1月1日に新年を祝い1月にはたくさんの習慣や行事があります。

In this e-book I would like to introduce one of them, 
Shichifukujin meguri, visiting Seven Lucky Gods.
この本では、そのうちの一つ七福神巡りについて紹介したいと思います。

I hope you enjoy.
お楽しみくださいね。




No comments:

Post a Comment

My Trip by Bus Tour Vol.5: April 2024

I love traveling. 私は旅行が大好きです。 I have been to many places in my life. 私は今までの人生いろいろなところに行ってきました。 I like to see beautiful places and take pictu...