Wednesday, March 13, 2024

My Trip by Bus Tour Vol. 4: March 2024

 I love traveling.

私は旅行が大好きです。

I have been to many places in my life.
私は今までの人生いろいろなところに行ってきました。

I like to see beautiful places and take pictures.
私は美しいところを見て、写真を撮るのが好きです。

What kind of traveling do you like?
どんな旅が好きですか?

Traveling with family? With group? Or by yourself?
家族旅行?団体旅行?一人旅?

By airplane? By boat? By train? By bus? By car? On foot?
飛行機ですか?船ですか?電車ですか?バスですか?車ですか?徒歩ですか?

Package tour or planning by yourself?
パッケージツアーですか?自分で計画を立てますか?

Every travel mode has merits and demerits.
どんな方法にせよ、良いことも悪いこともあります。

I travel by many ways.
私はいろいろな方法で旅をします。

I use Bus Tours when I happen to find a good course.
私はたまたまいいコースを見つけた時にバスツアーを利用します。

I went to 
Ibaraki in March 2024 by bus tour. There were three destinations: Hina dolls festival in Makabe, the Plum blossom festival at Mt. Tsukuba, and Tsukubasan jinja shrine.
2024年3月にバスツアーで茨城県に行きました。目的地は3か所で、真壁のひな祭り、筑波山梅まつり、筑波山神社でした。

The reason why I chose this tour was it included 
Tsukubasan jinja shrine where I have wanted to visit for a long time. I wanted to climb up to the top of the mountains but we did not have enough time. I hope to climb up the mountains next time.
このツアーを選んだ理由は、長年行きたかった筑波神社が含まれていたからです。山の上まで登りたかったのですが、十分な時間がありませんでした。次回は登りたいと思います。

After coming back to 
Shinjuku, I went to see the Guinness World Records
Projection Mapping at the 
Tokyo Metropolitan Government Building.
新宿に戻ってから、ギネス世界記録のプロジェクションマッピングを見に都庁に行きました。

This is a collection of the pictures I took on March 2, 2024.
これは、2024年3月2日に撮った写真集です。

I hope you enjoy.
お楽しみくださいね。





No comments:

Post a Comment

My Trip by Bus Tour Vol.5: April 2024

I love traveling. 私は旅行が大好きです。 I have been to many places in my life. 私は今までの人生いろいろなところに行ってきました。 I like to see beautiful places and take pictu...